Autor Tema: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.  (Posjeta: 1340 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline 9A2M

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Postova: 123
    • Profil
Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« : 03. Svibanj. 2021, 04:32:53 »
U proteklih godinu dana još jedno u nizu natjecanja koje je najbolje zaboraviti. Ovakav broj odrađenih veza je normalan za 5h rada u 9A Activity kontestima a podijeljen na 24h je užasna dosada. O propagacijama je teško govoriti kada nema aktivnosti da bi se one mogle ocijeniti.

Tnx to all for QSOs! 73 de 9A2M, Hrvoje



Contest report: 9A2M from JN95KI at 144 MHz
===========================================

Contest       : Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
Date          : 01.05.2021./01.05.2021.

Call          : 9A2M
UL            : JN95KI

Frequency     : 144 MHz
Category      : A
Location      : Hrvatske slobode 9, 32230 Marinci(Nustar)
----------------------------------------------------------------
QSOs          : 138
Valid QSOs    : 138
Sum of dist.  : 44429 km
QRB/QSO       : 322
ODX           : DQ2C from JN49WM at 820 km
----------------------------------------------------------------
Antenna(s)    : 4x17el. F9FT
RX/TX         : FT-1000MP Mark V/ TRV Javornik II/ 500W
Software      : VHFCtest4Win Test version 1.60 release 1142 on 04.30.2020.

OP's: 9A2M
----------------------------------------------------------------


QSO's/QRB:                           QSO's/DXCC      Pts   %Pts

    < 100 km : 18                    9A   25         3992    9
100 - 200 km : 28                    DL   3          2143    5
200 - 300 km : 23                    E7   3           328    1
300 - 400 km : 24                    HA   9          2207    5
400 - 500 km : 15                    I    6          3144    7
500 - 600 km : 15                    LZ   5          2517    6
600 - 700 km : 12                    OE   9          3384    8
700 - 800 km : 1                     OK   23        12939   29
    > 800 km : 2                     OM   13         4830   11
                                     S5   9          2620    6
                                     SP   2          1245    3
                                     YO   2           699    2
                                     YU   29         4381   10



Top ten per QRB:
DQ2C            JN49            820
OL4N            JO61            802
DJ7R            JN59            705
OK7O            JN69            657
SN7L            JO91            655
OK1KEP          JO70            649
LZ6R            KN33            648
OK1KDO          JN69            641
OK1FMP          JO70            620
DL9RAR          JN68            618


Worked UL fields - 41
           JO61           JO91
                JO70      JO90
 JN49 JN59 JN69 JN79 JN89 JN99 KN09
           JN68 JN78 JN88 JN98 KN08
                JN77 JN87 JN97
                JN76 JN86 JN96
           JN65 JN75 JN85<JN95>KN05
           JN64           JN94 KN04      KN24
           JN63      JN83 JN93 KN03 KN13      KN33
                                    KN12 KN22
                     JN81
                     JN80
73 de 9A2M, Hrvoje

Offline 9A3CY

  • Newbie
  • *
  • Postova: 2
    • Profil
    • Amateur Radio 9A3CY
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #1 : 03. Svibanj. 2021, 08:26:40 »
Možda nije uvijek onako kako se u prvi tren čini da je :) . Do ljeta se u natjecanja lako priključi još amatera i ekipa... pa bi se to onda reklo, strpljiv i uporan i sve bu dobro ;) . 73, Vlado
:) Arch based Manjaro linux powered by 9A3CY :)

Offline 9A2M

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Postova: 123
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #2 : 03. Svibanj. 2021, 21:18:09 »
Možda nije uvijek onako kako se u prvi tren čini da je :) . Do ljeta se u natjecanja lako priključi još amatera i ekipa... pa bi se to onda reklo, strpljiv i uporan i sve bu dobro ;) . 73, Vlado

Pozdrav stari prijatelju i jako mi je drago da si opet ovdje javio nakon puno godina,

Prošle godine se u 9A postavilo puno antena i niklo je nekoliko novih kontest lokacija. Složile su se i dobre natjecateljske ekipe. Neki stari klubovi su se također reaktivirali.
Ali došao je COVID i lockdown-ovi po raznim državama, zabranjivao se rad multi op ekipama, ograničenja kretanja, slabo se izlazilo u portable...

Tako da su unazad godinu dana svi kontesti traljavi. Malo stanica, slabe propagacije...
Čekamo da ovo ludilo prođe pa da opet sve bude kao i prije.


73 de 9A2M, Hrvoje

73 de 9A2M, Hrvoje

Offline 9a1un

  • Sr. Member
  • ****
  • Postova: 411
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #3 : 04. Svibanj. 2021, 08:31:25 »
Pozdrav,

Definitivno nesto ne stima vec neko vrijeme na VHF&UP. Ako uzmemo u obzir normalne ili prosjecne propagacije od prijašnjih godina i usporedimo sa periodom od Aprila 2020 do danas, vise je ljudi primjetilo da nesto nije vise kao sto je bilo. Trebalo bi napraviti detaljniju analizu ali vec ovako na oko vidljivo je smanjenje ukupnog prosjecnog qrba u natjecanjima u EU.
Mislim da je udio AirplaneScatter veza u ukupnom broju veza >500km bio puno veći nego što smo to pretpostavljali.
Još jedna stvar koja se drastično promjenila osim avio prometa u periodu lockdowna je i emisija plinova
u atmosferu iz industrije koja je stala u periodu total lockdowna.

Ako uzmemo u obzir nase rezultate:

Zimski Kup 2020 - 201395 pts uz prosjecni qrb od 393km/qso
Zimski Kup 2021 - 178081 pts uz prosjecni qrb od 336km/qso

Proljetni Kup 2020 - 118002 pts uz prosjecni qrb od 288km/qso
Proljetni Kup 2021 - 165000 pts uz prosjecni qrb od 351km/qso

Zimski kup 2020 odrađen je prije lockdowna i rezultat je u skladu sa nekakvim ocekivanjima za nas
QTH i opremu. Prosjecni QRB odgovora nasem standardu 380-420km/qso.
Proljetni kup 2020 odrađen je u periodu totalnog lockdowna u EU sa potpuno zaustavljenom industrijom i avio prometom. U tom contestu imamo pad prosječnog QRBa od 30% što definitivno nije normalno.
Ovogodišnji contesti odrađeni su u periodu "light lockdowna", sa nesto avio prometa ali daleko manje od onog u predpandemijsko vrijeme, te generalno gledano puno manjim zagađenjem troposfere.
QRB se nešto popravio ali još uvijek je dosta ispod predpandemijskog prosjeka.

73 UN




Offline 9A2M

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Postova: 123
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #4 : 04. Svibanj. 2021, 20:45:32 »
Pozdrav,

Definitivno nesto ne stima vec neko vrijeme na VHF&UP. Ako uzmemo u obzir normalne ili prosjecne propagacije od prijašnjih godina i usporedimo sa periodom od Aprila 2020 do danas, vise je ljudi primjetilo da nesto nije vise kao sto je bilo. Trebalo bi napraviti detaljniju analizu ali vec ovako na oko vidljivo je smanjenje ukupnog prosjecnog qrba u natjecanjima u EU.
Mislim da je udio AirplaneScatter veza u ukupnom broju veza >500km bio puno veći nego što smo to pretpostavljali.


73 UN

Pozdrav Davore,

I ja sam razmišljao o ovome i došao do istog zaključka. COVID-19 i pad avio prometa je pored svih problema i posljedica pružio priliku da vidimo i analiziramo propagacije.
Sve je krenulo prije nekoliko godina sa  pokretanjem projekta Flightradar24 i pojave AirScout programa.
Do tada je vrlo malo radioamatera znalo za ovu vrstu propagacija.
Btw, ja sam čuo za nju tamo negdje krajem 80-tih godina na tadašnjem VHF netu na 14.345MHz koji je odavno zamijenio ON4KST chat. Sve se svodilo na gledanja rasporeda letova po raznim aerodromima, izračunavanja trakcija i dogovarnja skedova. U to vrijeme bilo je svega nekoliko postaja koje su se tim zanimale i pokušavale ostvariti vezu, uglavnom iz G, DL i SM.
Pojavom gore navedenih novotarija sve se pokrenulo i Airplane scatter je sada dostupan svima koji ga žele koristiti.

Definitivno se slažem s tobom da Airplane scatter propagacijama ostvarujemo puno više veza nego što smo to mislili do sada. Koliki je točno njegov udio još ne znamo ali je sigurno da je dosta velik i da nije zanemariv. Znači kada govorimo o dobrim ili lošim propagacijama bilo bi prikladnije koristiti izraze: "Loše propagacije" ili "Dobre propagacije" umjesto "Loše tropo propagacije" jer vidimo da  nam je na VHF & UP frekvencijama prisutan mix Airplane scatter i Tropo scatter vrsta propagacija.


73 de 9A2M, Hrvoje
73 de 9A2M, Hrvoje

Offline 9a5ay

  • Full Member
  • ***
  • Postova: 143
  • Member of contest team 9a1pkc
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #5 : 04. Svibanj. 2021, 21:22:34 »
Istraživajući malo gore rečeno u slj linku mozete vidjeti promet na našem nebu u realnom vremenu: https://www.flightradar24.com/47.98,15.85/4
U privitku je i fotografija koja govori 1000 riječi. Nemogu se oteti dojmu da što si bliže zapadu bolje su propagacije i obrnuto.

Pozz, D

Offline 9a3sm

  • Newbie
  • *
  • Postova: 39
  • 9A3SM
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #6 : 05. Svibanj. 2021, 06:51:36 »
Zemo , je li ovo kontrola zračnog prometa MZLZ ??? hahaha .. još kad bi to znao iskoristiti možda bi koju vezu više uradio .. ovo stvarno i iskreno govorim jer mi je ovaj avionski promet nepoznanica pa čak i kad su mi nudili "AP za 1min" nisam ja nista od toga uradio .. vjerujem da ću s nekim moći ovo prožvakati da uopće vidim kako i na koji način to funkcionira a do tada vjerno uho što čuje to zove pa sad šta bude bude .. bitno je uzivati u ovom pa koliko veza bilo da bilo ... do sljedećeg UKV susreta svima 73 de Mato - 9A3SM

Offline 9a1un

  • Sr. Member
  • ****
  • Postova: 411
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #7 : 05. Svibanj. 2021, 08:11:50 »
Ni mi za sad ne koristimo airscout vec samo racunamo na random veze kojih sigurno ima puno preko AS.
Ako je netko produbio materiju bilo bi dobro da malo napise iskustva.

Software za AirplaneScatter je dostupan ovdje http://www.airscout.eu/

Koliko sam uspio pohvatati od komunikacije korespondenata na on4kstu na 2M uglavnom su iskoristivi
veci avioni na velikim visinama. U pravilu sa recimo Airbusom A380 ili Boingom 777 na 10km visine signali su solidni.
Ako imas srecu da je ruta leta tocno izmedju tebe i korespondenta onda "otvaranje traje i do nekoliko minuta" dok je recimo kod okomitog dolaska na trasu veze "otvaranje" od samo nekih 20tak sekundi.
U pravilu je situacija nazalost da se kod ovih kracih "otvaranja" veza ne ostvari jer korespondent dugovlaci sa pozdravima, ponavljanjima svih primljenih podataka itd.
Pa to zvarsi sa onim sorry QSB no copy

73 UN

Offline 9a6c

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 1344
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #8 : 05. Svibanj. 2021, 08:21:42 »
Čini mi se da je najnovija fora AS integriran u KST chat?
Dobra je to stvar, ali treba ga razumno koristiti, skoro kao random MS na SSB. Točno je što Davir veli da s edosta veza izgubi jer ljudi ponavljaju u nedogled podatke ili pitaju za locator koji imaju istaknut na KST listi. OK; radi poštovanja pravila natjecanja dam ga jednom i forma je zadovoljena, ali kad me netko masira da ponavljam to nekoliko puta, posijedim do kraja...a malo mi je ostalo.
BIG PLANE je svakako pomogao u nedjelju da se kompletira veza s YU1LA na 70 cm koji se čuo 54-559 i nije išlo (kod mene samo 5 el), ali kad je proletila neka mrcina podigao je S-metar i veza je u logu.
9A1P na sreću za sada ide i pješke ;)

POZZ GG

Offline 9A2M

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Postova: 123
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #9 : 05. Svibanj. 2021, 10:40:52 »
Flightradar24 švedska je internetska usluga koja prikazuje podatke o praćenju leta komercijalnih zrakoplova u stvarnom vremenu na karti i javno je dostupna. Uključuje podatke o praćenju leta, polazišta i odredišta, brojeve letova, tipove zrakoplova, položaje, nadmorske visine, smjerove i brzine. Osnovali su je švedski avio entuzijasti. Podatke prikuplja od ADS-B prijemnika koji su također postavljeni od strane entuzijasta širom svijeta. Znači svi se mogu uključiti u projekt, potreban je samo ADS-B prijemnik koji je spojen na internet. Svaki avion šalje podatke u realnom vremenu, ADS-B ga prima i preko interneta šalje na server koji ga potom prosljeđuje na Flightradar24.
Isti servis postoji i za praćenje brodova samo su prijemnici tipa AIS-T.

AirScout se može koristiti i sa dodatkom wtKST, to je mali programčić koji je sličan nekim prijašnjim telnet uradcima u vrijeme dok je mobilni podatkovni promet bio užasno spor i skup. Radi samostalno, ali integracijom sa AirScout dobija puno opcija koji pomažu zakazivanju AS skedova.

Gogo, ne bih se složio s tobom oko toga da je dovoljno pogledati na ON4KST i taj QTH loc. upisati u log. Puno puta sam se opekao, stanica s kojom sam radio potonula je u QSB i ja sam upisao onaj koji je na ON4KST. Puno stanica ne stavi ispravan lokator.
Pošto nemam običaj "peglati" log ili tražiti od drugih stanica njihove da ga usporedim sa svojim, nego ga odmah nakon završetka kontesta uploadam na robota, dešavaju se errori. OK, neki su tipfeleri, neki su moja greška jer nisam dobro čuo a neki su baš razlog ovog prepisivanja lokatora sa ON4KST.
Evo i u ovom zadnjem kontestu sam ih već pronašao nekoliko a bit će ih sigurno još.
Znam da me moj stav i princip košta, ali ne odustajem od njega 8).


73 de 9A2M, Hrvoje


73 de 9A2M, Hrvoje

Offline 9A6NDD

  • Sr. Member
  • ****
  • Postova: 396
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #10 : 05. Svibanj. 2021, 19:47:21 »
Osobno sam više puta održao i probao održati veze uz pomoć AS.
Jedna uputa za BigGun postaje bi bila da kada čuju slabu postaju da ju puste da prva da raport. Puno puta mi se događalo da me BigGun čuje uz pomoć AS a da ja njega čujem cijelo vrijeme... i onda on meni ponavlja 3 puta sve odreda jer on misli valjda da i ja njega tako slabo čujem kao i on mene... i dok on ponavlja, aviončić ode i ništa od veze...

73

Offline 9a3tn

  • Newbie
  • *
  • Postova: 36
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #11 : 05. Svibanj. 2021, 21:13:52 »
Pozdrav Drago!

Dijelim tvoje razmišljanje, koje me je ponukalo da prokomentiram još jedan fenomen novijeg vremena.
Naime na VHF natjecanja sam se vratio nakon više od 10 godina pauze i primijetio da ima jako puno "GLUHIH" stanica čega prije nije bilo ( dobro bilo ih je uvijek bisera ali u malom broju).
Kako objasniti da stanicu koja ti dolazi npr. na 5 S jedinica ( 5 x 6dB = 30 dB iznad razine šuma) ne možeš dozvati sa 50-100W snage.
Ispravite me ako griješim ali mislim da se radi o postajama sa više antenskih sistema koje i na predaji i na prijemu imaju sve antene spojene zajedno. To očito nije dobro rješenje u prijemu jer dio signala negdje "pobjegne" HI.

Kakva su vaša iskustva?

Boris 9a3tn


Offline 9A6NDD

  • Sr. Member
  • ****
  • Postova: 396
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #12 : 05. Svibanj. 2021, 21:28:20 »
Pozdrav Boris,

Stanice sa više antenskih sistema nisu gluhe, nego jednostavno ne slušaju u određenom trenutku (a to može trajati i par desetaka minuta) u tvom pravcu, ali emitiraju cq u svim pravcima. Puno je kod takvih postaja do operatera... Tu kada si slab pomaže samo sreća i ON4KST.
Ima i bisera koji u 6el. nalože kilowat i onda svi njih čuju ali oni na prijemu ne čuje stanicu sa 100w i sa isto 6el.
Bez više antenskih sistema nema više dobrog rezultata, pa koliko god netko brzo rotirao svoj super antenski sustav... jedan klik za prebacivanje na određeni smjer brži od svakog rotatora... ali sve to pada u vodu ako operateri nisu na nivou.
Tu na forumu ima kolega koji imaju puno više iskustva od mene...ja istek slažem za rujan postaju 1KW+2-3 sistema...

73 de DK6DD/9A6NDD

Offline 9a5ay

  • Full Member
  • ***
  • Postova: 143
  • Member of contest team 9a1pkc
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #13 : 06. Svibanj. 2021, 06:23:32 »
Citat:
.Bez više antenskih sistema nema više dobrog rezultata, pa koliko god netko brzo rotirao svoj super antenski sustav...
Pozdrav
Djelimično se slažem sa ovom tvrdnjom, naime sa više sistema brže poliviš ribe u bazenu a sa jednim sistemom isto ih sve uloviš samo malo sporije. Jer stanica ima koliko ima tako da postaja sa više sistema prednjači u prva 2-3h dok postaja sa jednim sistemom to sustigne malo kasnije. Slažem se da puno toga oviso o operateru ako je set up dobar i radi.

Pozz, D

Offline 9a6c

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 1344
    • Profil
Odg: Hrvatski proljetni UKV kup 2021.
« Odgovori #14 : 06. Svibanj. 2021, 06:39:01 »
Nekako vjerujem da opake M/S ekipe koje koriste više antenskih sustava ne slušaju na sve njih zajedno, već na svaki posebno,a kad ih je puno sluša se i na dva prijemnika.
Prije će biti da je stvar u anteni i dijagramu zračenja koji nikad nije savršen i uvijek se nađe neki slabo potisnut snop zračenja koji u sprezi s velikom snagom proizvede učinak o kojem Boris govori.
I ja sam u nedjelju pozivao 9A1N koji je manje od 200 km daleko i dolazio na uho 59, ali bez uspjeha. Događa se to i najbolje je takve potegnuti za rukav preko nekog paralelnog kanala da se okrenu i onda veza ide bez greške.
O guranju kW snage u jednu 6 el antenu, ne vjerujem da bi se netko tim bavio, ali neka. Gurati tu snagu u 4x6 ili 8x6 - O DA;)

Pa da ostanemo u temi, evo audio-vizuelnog doprinosa o blagotvornom utjecaju avijacije na promet u natjecanju.
9A4M u akciji:

432
https://youtu.be/w4vxKS9Em6o

144
https://youtu.be/N_T6X6SUUag

POZZ