to valja ide najbolje preko SAS - Scandinavian Airlines, ovi iz Emirates ili Kuwait Airlines može biti da reflektiraju u pogrešnoj polarizaciji
To ne ovisi o zrakoplovnoj kompaniji, vec o velicini zrakoplova, RCS i uglu pod kojim zrakoplov leti.
RCS i Dopler su u funkciji sa frekvencijom. Vise frekvencije imaju veci RCS, ali na zalost i veci Dopler.
Poznato je da bok i krila aviona imaju veci RCS
Racunanje RCS za komplikovane ciljeve zahtjeva upotrebu numerickog metoda i Maxvel funkcije.
QRB je u funkciji sa visinom zrakoplova, Kod visine zrakoplova od 10.000m maksimalni QRB je oko 400km
(na 12km max QRB je 450km) je imajuci u vidu elevaciju od 2-3 stepena kod obe antene.
Nije mi jasno kako Zlatko radi dulje veze, vjerovatno misli na tropo ili RS ?
Za izracun nije potreban "fency" software dovoljna je jednostavna trigonemetriska funkcija.
Na primjer, Boing 747, RCS i Doppler kod 900km/h ili 250m/sek
UHF od 10m^, Doppler 720HZ @ 432MHz
2-4GHz 60m^, Doppler 5KHz @ 3GHz
8-12GHz 100m^Doppler 17.1KHz
Sljedi da je RCS na 10GHz optimalan, ali problem je Doppler
Vjerovatno da bi WBFM bio bolji izbor za 2 way QSO.