Autor Tema: NAC 13cm&up  (Posjeta: 1732 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline 9a2sb

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 515
    • Profil
NAC 13cm&up
« : 26. Veljača. 2013, 21:24:54 »
Svakoga utorka u mjesecu od 18-22ut održava se Nordic Activity Contest-NAC.
Četvrtog utorka u mjesecu je velika aktivnost 2320&up.Koristeći svoju skromnu opremu i pripomoć novog programa za pračenje aviona,uspio sam kompletirati veze sa 4 (četiri) SP stanice na 13cm.
Udaljenosti su bile od 492km do 838km:JN99,JO90,KO02,JO72.
Tropo je bio dosta loš,ali refleksije od velikih aviona su bile max. do 579,a dečki znadu kucati i primati.
Naravno veliko hvala i KST chatu gdje smo se svi našli.
Malo ali veseli običnog, malog čovjeka.....
Sretno svima u narednim natjecanjima.
Zlatko,9a2sb
Ako ne možeš  pomoći-smetaj,važno je sudjelovati!Griješiti je ljudski.Svaliti krivicu na drugoga je strateški!
Kad je muka,ajde Đuka,al kad jebedu Đuku ne zovedu!

Offline 9A1X

  • Sr. Member
  • ****
  • Postova: 429
  • loš radio fanatik
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #1 : 26. Veljača. 2013, 21:47:01 »
Zlatko, cestitke na lijepim vezama! Reci mi kako pratis avione? Da li je flightradar24.com stranica tocna, odnosno koliko je kasnjenje i dali s emoze koristiti za avio-scatter veze?
EME enthusiast

Offline 9a2sb

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 515
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #2 : 27. Veljača. 2013, 09:07:19 »
Hvala,hvala Srećko,
u pravu si flightradar je kod mene u igri,a ima još dosta tih "letalačkih radara"(radarvirtuel...).
Ali!!!!!
Radio sam prije samo prateći sliku na flightradaru online i tu se dešavaju uzaludni pokušaji jer nisu svi avioni u poziciji reflektirati signale,kako zbog male visine tako i jer ga "ne vide" oba korisnika veze.
Eh,tu je uskočilo nekoliko dobrih dečkića amatera,operatora i vrsnih programera,(ima i naših) i džaba,za svoju dušu ubacili pozicije aviona na karte,profil terene,bazu znakova i lokatora i evo nama olakšanja.Klikneš na avion koji prolazi zadanom trasom i pojave se brojčice o letu pa se zna odmah dal je koristan ili neka leti dalje svojim putem.
Treba ga pravim(ono mali je, al dobar tehničar teško pali) snopom pogoditi u pravo vrijeme....Tx,Rx,Tx.Rx...i evo veze.Naravno tko je jači taj kvači i tko je viši dalje dobaci zbog "grbave" majčice Zemlje,i u Rain Scateru je isto.
Slično kao MS ali ovdje vidiš da nešto ide,a tamo dobar MS roj uvijek ode negdje nad Pacifik....hi.
Programi su još u testnoj fazi i nisu još za široke mase.
Evo na sličici kako to izgleda:
Ako ne možeš  pomoći-smetaj,važno je sudjelovati!Griješiti je ljudski.Svaliti krivicu na drugoga je strateški!
Kad je muka,ajde Đuka,al kad jebedu Đuku ne zovedu!

Offline 9A1Z

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 916
  • Member of 9A1CAL, 9A1CMS radio club
    • Profil
    • 9A1Z HOME PAGE
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #3 : 28. Veljača. 2013, 11:04:11 »
Zlatko , super !

Dobro to ide , koja je po tebi snaga minimalna za takve veze  ( ERP)?
Kakva je razlika duljina reflekcija od banda do banda?
Na 23 cm sam radio nekoliko veza i to ide dosta dobro sa mojih 20W i 1,2m.  Na  3cm sam čuo puno puta u kontestu na skeniranju pingove od sekundu dvije i nisam još napravio vezu.  Nekako je sve dinamičnije, smjer  , visina, dopler....
U svakom slučaju treba se opremiti za ovaj vid rada. 6WW ima inačicu SPLOC-a s prikazom aviona.

Dobro mi stoj i čujemo se ..

Luci
Luci, 9A1Z

Offline 9a2sb

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 515
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #4 : 28. Veljača. 2013, 12:40:10 »
Pozdrav Luci,hvala na nadopisivanju,
Znam za Zvonkičev program,imam ga instaliranoga,zna da sam radioaktivan i kako je nama umirovljenicima ubrzan onaj pješčani sat (puno brže ističe pjesak...hi),poslao mi ga je na ogledanje a ja sam u gornjem postu podebljao da ima i naših momaka....hi.
Naravno tko jači taj bolje i jednostavnije "upuca" tu malu reflektirajuču površinu,ali znam da sam DL6NAA -726km radio na 10Ghz sa jedva 200mW.naravno Rene ima artiljeriju.Na 13cm sam radio sa starim PA oko 10W dosta OK i DL ali opet to su bili sve "teškaši".Kolko vidim na 23 i 13cm svi ovi gore su se naoružali,ali ima se i u našem vrtu raslinja (čitaj ERP-a).
Sada u natjecanju nemam namjeru kontestirati,barem ne više za plasman,ali ću pratiti avione i probati dokučiti neke nove lokatore,možda bude aktivnosti posebno na 13cm i malo na 23,ostalo nek čeka.
Puno uspjeha i treba probati,da nismo probali nebi se ni oženili.... :o
Ako ne možeš  pomoći-smetaj,važno je sudjelovati!Griješiti je ljudski.Svaliti krivicu na drugoga je strateški!
Kad je muka,ajde Đuka,al kad jebedu Đuku ne zovedu!

Offline 9a6ww

  • Sr. Member
  • ****
  • Postova: 397
  • 9A1CAL member
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #5 : 28. Veljača. 2013, 14:31:31 »
Hi Zlatko,

I ja spadam u istu ubrzanu grupu makar (na žalost) još nisam penzioner... a poslao sam ga na ogledavanje jer trebam nekog besplatnog testera, hi... evo za slijedeći NAC dolazi nova verzija s onim što sam obećao (avio track predikcija u vremenu po izboru, filter s obzirom na visinu itd.) pa kad testeri vele da je to o.k., onda ćemo to pustiti u javnost. Ma i nije to tako velik posao, ali s obzirom na QRL obaveze  kad ukradem i par sati vremena tjedno i to je puno.

GL u NAC,
(to valja ide najbolje preko SAS - Scandinavian Airlines, ovi iz Emirates ili Kuwait Airlines može biti da reflektiraju u pogrešnoj polarizaciji)


***  S OBZIROM DA SE VIŠE NE NAMJERAVAM  JAVLJATI NA HRVHF FORUMU, molim eventualna zaostala pitanja na e-mail adresu koja se može pročitati na: http://www.hrvhf.net/index.php/smfforum/index.php?topic=2646.msg25122#msg25122

Offline AD6IW

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 902
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #6 : 28. Veljača. 2013, 19:44:50 »
Citat:
to valja ide najbolje preko SAS - Scandinavian Airlines, ovi iz Emirates ili Kuwait Airlines može biti da reflektiraju u pogrešnoj polarizaciji

To ne ovisi o zrakoplovnoj kompaniji, vec o velicini zrakoplova, RCS i uglu pod kojim zrakoplov leti.
RCS i Dopler su u funkciji sa frekvencijom. Vise frekvencije imaju veci RCS, ali na zalost i veci Dopler.
Poznato je  da bok i krila aviona imaju veci RCS
Racunanje RCS za komplikovane ciljeve zahtjeva upotrebu numerickog metoda i Maxvel funkcije.
QRB je u funkciji sa visinom zrakoplova, Kod visine zrakoplova od 10.000m maksimalni QRB je oko 400km
(na 12km max QRB je 450km) je imajuci u vidu elevaciju od 2-3 stepena kod obe antene.
Nije mi jasno kako Zlatko radi dulje veze, vjerovatno misli na tropo ili RS ?
Za izracun nije potreban "fency" software dovoljna je jednostavna trigonemetriska funkcija.
Na primjer, Boing 747,  RCS i Doppler kod 900km/h ili 250m/sek
UHF od 10m^, Doppler 720HZ @ 432MHz
2-4GHz 60m^, Doppler 5KHz @ 3GHz
8-12GHz 100m^Doppler 17.1KHz
Sljedi da je RCS na 10GHz optimalan, ali problem je Doppler
Vjerovatno da bi WBFM bio bolji izbor za 2 way QSO.


 
« Zadnja izmjena: 28. Veljača. 2013, 21:39:41 AD6IW »

Offline 9a4qv

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 2487
  • "I do not think that the wireless waves I have dis
    • Profil
    • Croatia microwave
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #7 : 28. Veljača. 2013, 20:18:18 »
RCS = Radar Cross Section  ;D

QV
"I do not think that the wireless waves I have discovered will have any practical application."
Heinrich Rudolf Hertz

Offline 9a2sb

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 515
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #8 : 28. Veljača. 2013, 21:00:14 »
Pozdrav svima,
za početak,ne želim da se ovo moje "hvalisanje urađenim" pretvori u pametovanje i naučna razglabanja.
Za prvu ruku pročitati:
http://www.ok2kkw.com/00003016/plane_scatter/sletten06_airplane_reflection.pdf
U prvim postovima spominje se i "grbava majčica Zemlja",a 400km sa jedne strane i 400km sa druge strane aviona kao točke refleksije, ispada možda i >800km.Naravno sa spomenutom dobrom "artiljerijom" !!!!!
Nadam se da sam ovim prostim rječima pomogao u razumjevanju,
hvala na pažnji!Gudlak Z/sb
Ako ne možeš  pomoći-smetaj,važno je sudjelovati!Griješiti je ljudski.Svaliti krivicu na drugoga je strateški!
Kad je muka,ajde Đuka,al kad jebedu Đuku ne zovedu!

Offline AD6IW

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 902
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #9 : 28. Veljača. 2013, 21:44:07 »
Pozdrav Zlatko,

Hvala za pojasnjenje, i cestitke za dobre veze na uW, Tocno, LOS je 411km u jednom pravcu
kod naznacene visine, pri minimalnoj elevaciji

73

Goran

Offline 9A1Z

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 916
  • Member of 9A1CAL, 9A1CMS radio club
    • Profil
    • 9A1Z HOME PAGE
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #10 : 28. Veljača. 2013, 21:46:16 »
Možda avioni i idu kadkad i malo više... Kod Zlatka je dobar ground efekt ( čitaj dobra zemlja  ;) osobno vidio da sve dobro raste...

Šalu na stranu  to ide stvarno dobro. Signali kod pravih stanica su bez problema do 59 (slušao na 23cm). Duljina trajanja najviše ovisi o smjeru aviona i snopovima antena. Dakle, vrijeme je da podignemo balon  sa metaliziranom stjenkom ( nešto kao http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Echo. Kad smo već kod kugli ja na lokaciji imam na oko 2 km  kuglasti vodotoranj promjera oko 10 m ali na žalost još nisam ništa pametno čuo. Doduše slušao sam više manje farove.  Dva lokalna bi se možda mogla čuti refleksijom ali za sada ništa.
« Zadnja izmjena: 28. Veljača. 2013, 22:07:27 9A1Z »
Luci, 9A1Z

Offline 9a4qv

  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 2487
  • "I do not think that the wireless waves I have dis
    • Profil
    • Croatia microwave
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #11 : 28. Veljača. 2013, 22:58:32 »
Luci, idu oni preko 10.000 metara, ja sam se vozikao na nekih 11.000 ako ne i vise. Ako se sjecam to ovisi ne samo o liniji nego i o pilotu, svi nemaju licence za tako visoku voznju a neki ne mogu po noci voziti na vecim visinama.

Ako se sjecam dobro, maximalna dozvoljena visina zbog sigurnosti je oko 12.300 metara a radi se o problemu udisanja kisika ako dodje do emergency situacija gdje moras udisati kisik na masku. Ako dodje do gubitka pritiska u kabini, bez obzira na masku ne bi mogao udisati taj kisik preko 12.300 metara visine zrakoplova.

A niste neke "baje" gadjati te avione. AD6IW i ja smo prije par godina razmatrali QSO na 10GHz refleksijom od ISS-a...

By the way, nije ti dobra ta kugla od 10m, sigurnija i tocnija je kristalna kugla  ;D by vidoviti Milan

QV
« Zadnja izmjena: 01. Ožujak. 2013, 00:19:41 9a4qv »
"I do not think that the wireless waves I have discovered will have any practical application."
Heinrich Rudolf Hertz

Offline 9a6ar

  • Jr. Member
  • **
  • Postova: 67
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #12 : 01. Ožujak. 2013, 06:37:39 »
Pozdrav,
Ja ne znam koliko drži vodu ta trigonometrijska računica. Ja sam radio OK1TEH (584km) s 10 W na 23cm preko aviona. U to vrijeme nisam pratio avione na flightradaru. Na to me je naveo sam Matej. Prvo smo probali s jednim avionom koji nije bio  na optimalnom kursu i veza je bila kilava ja (čujem njega on mene ne čuje i obratno). Zatim mi je Matej na KST-u rekao ,čekaj 15 min dolazi avion iz Berlina koji leti za RIM. Kad je avion došao na poziciju Matej je dolazio je ko iz topa i  čuli smo se deset minuta obostrano.
Čujemo se u zimskom kupu
Dinko šestAR
Nikad nije tako loše da ne može biti i gore !

Offline 9A5K

  • Jr. Member
  • **
  • Postova: 73
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #13 : 01. Ožujak. 2013, 09:45:35 »
Evo da se i mi friški mikrovalci pridružimo čestitkama starom liscu Zlatku.

Moram priznati da su me prošle godine navukli na 10 GHz, a nakon RS-a u lipnju, bolje da ne komentiram...
Ove godine ću malo proširiti lepezu bandova, a nadam se iduće i popuniti rupe koje će još faliti.   :P
Sve u svemu, dobro dođe odmaknuti se malo s "kamenih valova".

Via avion ćemo definitivno morati probati, samo da nas popuste viroze i malo se vrijeme popravi.

73,
9A5K

Offline 9a6ww

  • Sr. Member
  • ****
  • Postova: 397
  • 9A1CAL member
    • Profil
Odg: NAC 13cm&up
« Odgovori #14 : 01. Ožujak. 2013, 16:47:08 »
Pozdrav svima,

Biti cu kratak jer kucam na mobitelu a to bas nije lako...

Gorane, malo smisla za humor! Naravno da sam se salio kad sam napisao da nordic ctest bolje ide preko skandinavske kompanije neko arapske. Moja sreca da nisam spomenuo El Al, tko zna kako bi to netko shvatio...

Inace avioni ne samo da lete iznad 10km vec i iznad 11km. Apropos doplera, na 10ghz moze biti i do 8khz ako avion sa vise od 900 km/h ide ravno na tebe ili od tebe. Istini za volju, dosta ops na 10ghz tako i tako ne zna svoj qrg unutar +/- 8khz, hi...

Gl svima.

***  S OBZIROM DA SE VIŠE NE NAMJERAVAM  JAVLJATI NA HRVHF FORUMU, molim eventualna zaostala pitanja na e-mail adresu koja se može pročitati na: http://www.hrvhf.net/index.php/smfforum/index.php?topic=2646.msg25122#msg25122